DatingAssistent.nl voor singles met een beperking

Meer weten? Bel 0252 865 616.   facebook google plus twitter  youtube mail

"G-Dater vindt maatje via www.G-Dating.nl' - Stadsblad Utrecht

Vincent van Munster - Matchmaker The Undateables van BNN

Al vijf jaar is G-Date.nl de grootste datingsite voor mensen met een beperking in Nederland en België. “Uitgangspunt van al onze activiteiten is singles op een positieve, veilige en ontspannen manier met elkaar in contact te brengen. ”

Ieder mens heeft recht op liefde, vriendschap en sociale activiteiten, vindt Vincent van Münster, oprichter van de datingsite. Voor mensen met een beperking blijkt dat echter niet altijd even gemakkelijk. Het idee voor de site ontstond vijf jaar geleden tijdens een groepsreis voor mensen met een lichamelijke beperking. “Dat was heel gezellig, maar na afloop moest iedereen toch weer alleen naar huis.” Omdat hij al een internetbedrijf had besloot Vincent een datingsite te starten voor mensen met een lichamelijke, visuele en (licht) verstandelijke handicap. Dat werd een groot succes. “Inmiddels zijn er mooie relaties en vriendschappen ontstaan, hebben we een Facebookpagina, en werken we samen met diverse maatschappelijke organisaties. Begeleiders van mensen met een beperking kunnen altijd bij ons terecht voor ondersteuning en advies.”

Intensieve samenwerking is er ook met het televisieprogramma The Undateables van BNN. “Dit jaar zoeken we mee naar kandidaten, en neem ik de rol van matchmaker op me. Alle deelnemende singles worden bovendien nog een jaar persoonlijk begeleid door het team van DatingAssistent.nl.”

Daten

Het vorig jaar opgerichte DatingAssistent.nl is bedoeld om mensen te ondersteunen bij het daten. Want internet mag dan een prachtig medium zijn om nieuwe contacten te leggen, niet iedereen is daar even handig in. “Een online dating coach helpt singles op weg door ze onder andere te ondersteunen bij het maken van een profiel en tips en adviezen te geven.”

Voor singles die kiezen voor relatiebemiddeling is er persoonlijke begeleiding. “Wij komen aan huis voor een uitgebreide intake op basis waarvan we een profielschets maken. Bij het matchen kijken we altijd naar overeenkomsten. Dat hoeft niet per se tot een vaste relatie te leiden. Zo hebben we een licht verstandelijk gehandicapte jongen die graag drumt in contact gebracht met een slechtziende vrouw die voor haar band op zoek was naar een drummer. Want of het nu gaat om een gezellig contact of een serieuze relatie, belangrijk is dat mensen leuke dingen met elkaar kunnen doen.”

DatingAssistent.nl organiseert dan ook regelmatig allerlei gezellige activiteiten, met in de grotere steden evenementen als speeddaten, ‘Meat&Eat’ en ‘Pizza&Bowlen’. “Activiteiten die allemaal als doel hebben singles op een ontspannen manier met elkaar te laten kennismaken.”

Speeddate

In samenwerking met het BNN-programma The Undateables organiseert DatingAssistent.nl op zondag 29 juni een speeddate voor mensen met een (licht) verstandelijke of geestelijke beperking. Tussen de 20-35 jaar? Op een ongedwongen manier een leuk maatje of wellicht de liefde van je leven ontmoeten? Reserveren kan alleen via www. DatingAssistent.nl.

Onze ambassadeurs

Nieuwsbrief ontvangen?