DatingAssistent.nl voor singles met een beperking

Meer weten? Bel 0252 865 616.   facebook google plus twitter  youtube mail

‘Er is niets mooiers dan mensen gelukkig maken’

Reden voor Vincent van Munster om zich als online Dating Coach in te zetten als persoonlijke relatiebemiddelaar voor singles met een lichamelijke, visuele en (licht) verstandelijke beperking, die op zoek zijn naar een partner. Inmiddels viert www.G-date.nl (voorheen handicap-dating.nl) haar 5-jarig bestaan.

Een bijzondere groepsreis voor gehandicapten in 2009, waar Van Munster als vrijwilliger meeging, had veel impact. ‘Na die leuke vakantie zeiden de deelnemers: “We gaan nu wel alleen naar huis”. Zo ontstond mijn idee van de datingsite en G-Date.nl is nu de grootste, al 10.000 aanmeldingen, voor mensen met een beperking.

Succesvol

Flirten, gezellig kletsen en een afspraakje maken is voor velen zo gewoon, maar niet als je een lichamelijke of verstandelijke beperking hebt. Het doel is om deze singles op een positieve en veilige manier met elkaar in contact te laten komen. ‘Twee jaar geleden heb ik mijn baan opgezegd en in plaats van personeelscoach ga ik nu als online dating coach met persoonlijke relatiebemiddeling, workshops (voor cliënt en/of begeleiders) en gezellige evenementen de strijd aan met het single zijn’. Van Munster werkt ook mee aan het BNN programma The Undateables’.

De coach helpt singles succesvol te starten met het online daten. ‘Als persoonlijke coach nemen we echt alles uit handen. Het is belangrijk de juiste mensen te vinden. We rijden met drie man het hele land door om mensen te bezoeken. Na een uitgebreide intake maken we een profielschets en zetten ons netwerk in. Tijdens evenementen kunnen mensen elkaar in een ontspannen sfeer ontmoeten en ook kunnen ze aangeven wie ze nog eens willen zien. Ook worden concerten bezocht of wandeltochten georganiseerd. ‘In augustus zijn er ook activiteiten in deze omgeving’.

‘Het is zo mooi dat ik hieraan mee mag werken. Mensen die soms weken niemand zagen, die nu samen sporten, uitgaan, eten of dat er liefde opbloeit’. ‘We komen ook graag in contact met mensen die met ons mee willen denken.’

Bellen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek: 0252 865616. Geïnteresseerden worden na (gratis) inschrijving op www.DatingAssistent teruggebeld. Alleen daten kan via www.G-Date.nl

Bron: Witteweekblad - Juli 2014

"G-Dater vindt maatje via www.G-Dating.nl' - Stadsblad Utrecht

Vincent van Munster - Matchmaker The Undateables van BNN

Al vijf jaar is G-Date.nl de grootste datingsite voor mensen met een beperking in Nederland en België. “Uitgangspunt van al onze activiteiten is singles op een positieve, veilige en ontspannen manier met elkaar in contact te brengen. ”

Ieder mens heeft recht op liefde, vriendschap en sociale activiteiten, vindt Vincent van Münster, oprichter van de datingsite. Voor mensen met een beperking blijkt dat echter niet altijd even gemakkelijk. Het idee voor de site ontstond vijf jaar geleden tijdens een groepsreis voor mensen met een lichamelijke beperking. “Dat was heel gezellig, maar na afloop moest iedereen toch weer alleen naar huis.” Omdat hij al een internetbedrijf had besloot Vincent een datingsite te starten voor mensen met een lichamelijke, visuele en (licht) verstandelijke handicap. Dat werd een groot succes. “Inmiddels zijn er mooie relaties en vriendschappen ontstaan, hebben we een Facebookpagina, en werken we samen met diverse maatschappelijke organisaties. Begeleiders van mensen met een beperking kunnen altijd bij ons terecht voor ondersteuning en advies.”

Intensieve samenwerking is er ook met het televisieprogramma The Undateables van BNN. “Dit jaar zoeken we mee naar kandidaten, en neem ik de rol van matchmaker op me. Alle deelnemende singles worden bovendien nog een jaar persoonlijk begeleid door het team van DatingAssistent.nl.”

Daten

Het vorig jaar opgerichte DatingAssistent.nl is bedoeld om mensen te ondersteunen bij het daten. Want internet mag dan een prachtig medium zijn om nieuwe contacten te leggen, niet iedereen is daar even handig in. “Een online dating coach helpt singles op weg door ze onder andere te ondersteunen bij het maken van een profiel en tips en adviezen te geven.”

Voor singles die kiezen voor relatiebemiddeling is er persoonlijke begeleiding. “Wij komen aan huis voor een uitgebreide intake op basis waarvan we een profielschets maken. Bij het matchen kijken we altijd naar overeenkomsten. Dat hoeft niet per se tot een vaste relatie te leiden. Zo hebben we een licht verstandelijk gehandicapte jongen die graag drumt in contact gebracht met een slechtziende vrouw die voor haar band op zoek was naar een drummer. Want of het nu gaat om een gezellig contact of een serieuze relatie, belangrijk is dat mensen leuke dingen met elkaar kunnen doen.”

DatingAssistent.nl organiseert dan ook regelmatig allerlei gezellige activiteiten, met in de grotere steden evenementen als speeddaten, ‘Meat&Eat’ en ‘Pizza&Bowlen’. “Activiteiten die allemaal als doel hebben singles op een ontspannen manier met elkaar te laten kennismaken.”

Speeddate

In samenwerking met het BNN-programma The Undateables organiseert DatingAssistent.nl op zondag 29 juni een speeddate voor mensen met een (licht) verstandelijke of geestelijke beperking. Tussen de 20-35 jaar? Op een ongedwongen manier een leuk maatje of wellicht de liefde van je leven ontmoeten? Reserveren kan alleen via www. DatingAssistent.nl.

Onze ambassadeurs

Nieuwsbrief ontvangen?